Nye forældre

Vi er altid glade for at byde nye børn og forældre velkommen her i Månestrålen.

Når I får tilbudt en plads til jeres barn hos os, sender vi jer et velkomstbrev i e-Boks, hvor vi fortæller mere om den første dag og giver jer et indblik i de forskellige praktiske informationer, I sikkert er nysgerrige på, når jeres barn skal starte hos os.

Vi tilbyder hjemmebesøg til de nye familier, som har lyst. Til hjemmebesøget kommer den pædagog, som bliver barnets primære pædagog den første tid, hjem til jer for at byde jer velkommen i Målestrålen, lære jer bedre at kende og planlægge opstarten for jeres barn. Der er også mulighed for, at sundhedsplejersken deltager ved hjemmebesøget.

Hvis ikke I ønsker et hjemmebesøg, holder vi i stedet en samtale den dag, jeres barn starter i Månestrålen. Til den første samtale, hvad end den foregår hjemme hos jer eller hos os, fortæller vi jer om, hvem vi er i Månestrålen, hvorfor det er vigtigt at gå i en vuggestue eller børnehave, og hvordan hverdagen her egentlig ser ud.

Vi vil også gerne vide en masse om jeres familie og barn – hvilke sove- og spisevaner har jeres barn, hvad kan det lide at lave, og hvad er dets yndlingslegetøj? Når vi kender jer og jeres barn, kan vi nemlig bedre skabe en tryg første tid hos os.

Fordi alle børn er forskellige, planlægger vi altid indkøringen sammen med jer forældre, så den passer til jeres muligheder og jeres barns behov. Vi anbefaler, at I sætter en uge af, hvor I kan være med barnet her i institutionen, aflevere sent og hente tidligt – det er som regel den tid, det tager, før jeres barn er klart til at have en rigtig hverdag i Månestrålen.